Toekomst

Ik krijg waarschijnlijk nu al spijt van dit blogje. Waarom? Omdat ik 10 jaar geleden verafschuwde als iemand zoiets zei. 

Maar ik maak me zorgen. Nu even niet om de vluchtelingen toestroom, niet om de bomen die worden gekapt zodat we hout voor de haard hebben, ook niet om het feit dat half Nederland een f*cking Toon aan de muur heeft hangen omdat je dan onderweg naar huis je verwarming kunt aan doen. Want o wee als je het even koud hebt. 

Nee, ik maak me zorgen om de taal van ….. o kak…vergeef me deze woorden…: de jeugd van tegenwoordig. En dan bedoel ik niet eens de shits en de vaginale benoemingen. Nee, ik bedoel de grammatica. Nu lach je je misschien rot want ik ben openlijk geen taal hooligan. 

Maar jeetje zeg… Het verschil tussen ‘me’ en ‘mijn’, ‘heb’ en ‘hebt’ en noem maar op…  Ja, daarbij bedoel ik ook de SMT. Social Media Taal (en ga nu niet zitten muggenziften over het Engels en Nederlands bij elkaar in SMT, dat hoort zo!!)

Zal het straks, over pakweg 7 jaar, zo zijn dat ik me écht 80 jaar voel als ik mijn dochters appjes krijg? Of is zij de uitzondering uit de klas, school of zeg gerust heel jong Nederland?!! 
Zucht
Er is zelfs een woordenboek op de markt met ‘msn-taal’. Ja, meisjes en jongetjes dat kennen jullie niet maar wij hadden vroeger geen computer…en toen we dat wel kregen kon je bij Hotmail (dat is nu ‘live’…bekt lekkerder denk ik?) GRATIS berichtjes sturen naar elkaar… Nu is dat normaal maar toen…. Ach…. Jullie weten waarschijnlijk niet eens wat een sms is… Een betááld berichtje versturen! Ja, belachelijk toch?!

Vind ik ook hoor… 
https://onzetaal.nl/taaladvies

Toekomst

Geef een reactie

