Hou je vast!

Hou je vast aan regels, grenzen, onzichtbare rode draden en ongeschreven wetten? Ben je zo flexibel als dikke stront door een klein poepgaatje, is er geen breder beeld of mogelijkheid tot verder kijken dan die twee meter met je crocs rondom huis? 

Dan kan ik niets anders dan medelijden met je hebben eigenlijk (Oh… ik voel wel veel meer, hoor! Maar stront door dat gaatje lijkt me even genoeg metaforisch voor dit moment). 

Ik denk graag aan achterliggende redenen. Waarom is iemand zo star?  Ik hou ook van structuur, lijstjes en chaotisch overzicht maar ik bedoel het anders. Op school zijn het bijvoorbeeld de hard werkende moeders met zes kinderen die van alles doen voor school of zelden ergens een punt van maken…terwijl die moeder die (kan) besluit thuis te zijn voor hun twee bloedjes van kinderen in de stress raakt als er gevraagd wordt een cake te bakken (en niet op het idee komen dat om een cake te kopen en op een bord te kwakken)…

Of dus op internet voor €5,- stennis gaan schoppen omdat je van mening bent dat iemand zich niet aan de regels houdt. Serieus? Je hebt niets hoeven uit te geven maar het is ‘het principe’. Prima lieverd…ik hoop alleen niet dat er iets écht  ergs gebeurd in je leven. 

Het zijn de mensen die nooit iets meemaken of zeg: ‘in hun cocon leven’ waarbij een verandering van plan/regel/pijltje of wat dan ook tot gevolg heeft dat ze in paniek raken… En halsstarrig vasthouden aan dat ene grasje… 

Nou…eh…dat zeg ik nu wel maar het kan ook zijn dat ‘jullie’ al zoveel meegemaakt hebben dat die dikke stront theorie je enige houvast is in je leven… Dan gun ik jou een goede stoelgang. Echt. Met liefde. 

Maar toch…ik begin er een allergie voor te ontwikkelen. Rode vlekken als ik merk dat men blijft staan op een bepaald punt in het leven. Ik snap dat verandering moeilijk is. Dat vind ik zelfs! Maar je kunt ook overdrijven. 
En trouwens…misschien wordt je leven per ongeluk wel aangenamer als je verder denkt, anders besluit of het laat gaan. 

Waarvan akte 😎

  

Hou je vast!

Geef een reactie

