Kroegentocht

Het enige wat ik me nog nog afvraag is…hoe oud zou ze zijn? Ik kon het niet vragen…ik had geen adem meer… En dan is praten vrij moeilijk…zelfs voor mij. 25? 27? Zoiets denk ik. Dat is 15 jaar jonger dan dat ik ben. En vanmorgen in een uurtje beheerst ze mijn leven. Ik mag haar natuurlijk niet de schuld geven. Dat weet ik. Ergens. Maar ZIJ kent geen genade…een hartslag van 145 vindt zij schattig, terwijl ik bijna van dat apparaat donder. 

Ik zit nu onder de parasol in mijn tuin uit te zweten. Ja, ik heb ‘uitgefietst’ en ik ben zelfs op de fiets nog naar huis gekomen (je ziet mensen denken:’ waar gaat dat zwetend tomaatje heen?’) maar het blijft komen. 

En ze ziet er best vriendelijk uit hoor…als je haar tegenkomt in de kroeg denk je: ‘ Oh gezellig!’ Nou…think twice! Trust me! 

Om de lol erin te houden mag ik oefeningen doen. Oh ze hebben trouwens ook zo’n crosstrainer maar geen gewone waar je al tegenop kunt zien..nee, zo’n hip ding die schaatsbewegingen maakt. Of zoiets. Je benen maken cirkels terwijl je de trap op loopt. Klinkt ingewikkeld? Dat is het niet maar DAMN wat een kl*te apparaat is dàt zeg!! Of ik even mocht zitten… Ja, op het roei apparaat… Goh…dank je…wat aardig van je… 

Maar dit terzijde… Dus oefeningen.      “Waar wil je aan werken?” Ik:” Overal aan, van kop tot teen” (DOM KIM!!! Naïeve muts!) “Nou dan beginnen we aan je hoofd, ga maar liggen en overdenk je zonden, dan kom ik je morgenavond weer ophalen!” Lolbroek (oké, ik lachte het hardste… …pure angst! En paniek! 😝)

Anyway… Mijn schildklier doet het langzaamaan maar moet wel met pillen, rug is van een 80 jarige (not my words) maar de internist maakte zich van de week alleen zorgen om mijn rode kop. Nou mevrouwtje de dokter…dat is wel mijn kleinste probleem! 😁 Maar en dus..beweging moet erin en ook blijven. Ik doe het voor mezelf enzo bladieblablabla maar zonder die stokken van een twee, niet hele grote maar ik word er bang van, dames (ja ik was effe vergeten te vertellen dat het er twee zijn!) zou ik het niet volhouden. Dus op zich doen ze het best goed. In principe. 

Maar ik ga toch ‘ns vragen in welke kroeg ze vaak komen….

Kroegentocht

Geef een reactie

