Leukerd!

  Ik schijn niet zo goed complimenten te kunnen ontvangen. Ben ik het zelf uiteraard niet mee eens. Ik kan ook heel goed kritiek ontvangen bijvoorbeeld. Dus tja… 

Ik werd hier op gewezen door iemand. Bijna een dag lang… En nu merkte ik het ook op: telkens als men iets positiefs zei tegen en over mij ging ik reden geven waarom dat het goed ging bijvoorbeeld. Ik vind dat vrij normaal. Blijkt niet zo te zijn. Normaal bedoel ik. Dat doe ik overigens ook als ik kritiek krijg. Wat ik bijna nooit krijg. πŸ™‰πŸ™‰πŸ™‰

Vandaag ook weer… Op mijn nieuwe werk. Of ik een verslagje wilde maken van mijn inspectie van de nooddeuren.  Het plan was om het op te schrijven, al lopend, waar de nooddeuren bijv geen goede vrije toegang hadden. Aangezien ik erg modern nadacht (en mijn oudere-uit-vrije-wil-bloes-dragende collega wat minder) heb ik heel brutaal foto’s gemaakt zodat ik niet een hele situatieschets hoefde op te schrijven. Dus ik moest een verslagje maken. Ik helemaal blij. Want na dik uur door sluisdeuren, warme productie hallen lopen waar ik bijna onderuit ging (ondanks mijn charmante kisten met stalen neus en hoofdnetje) omdat rijstekorrels en gepofte korrels best gevaarlijk zijn, vage hoekjes en grote magazijns om vervolgens in een airco kantoor achter mijn bureau een Word bestandje te typen…..Blij alsof ik een ijsje at!! 

Dus ik snel foto’s naar werkmail gestuurd en gecopy/paste in mijn bestandje. Wat geneuzel erbij geschreven et voila! Veel te snel klaar natuurlijk (moet toch eens leren te onthaasten…airco is veel te lekker). 

Afijn…collega onder de indruk maar voordat hij dat kon zeggen heb ik meteen maar gezegd hoe praktisch en makkelijk het was. BAM! FOUT kim! Denk na! Laat hem denken dat dit niet vrij normaal is voor een administratief onderlegd persoon. Waarom bagataliseren?! 

Of waarom ‘ruzie’ krijgen met manlief omdat ik over een compliment heen praat? (Hij pissig vragend of ik wel luister…lol) 

Er is blijkbaar ook een complimenten dag…www.nationalecomplimentendag.nl Best ernstig eigenlijk. Dat zo’n dag er moet zijn. Eigenlijk zou iedereen elke dag aan iemand iets positiefs moeten zeggen over diegene. En liefst als automatisme… Van ‘lekker gekookt!’ tot ‘zo fijn dat jij ooit dat schema gemaakt hebt hiervoor!’ 

Wellicht onnodige communicatie maar ik weet zeker dat er heel wat vrolijkere gezichten rondlopen op straat, op het werk, thuis, in de sportschool en zelfs bij de toiletten van de V&D (‘ik betaal dan wel 50cent maar ik ben blij dat ik daardoor op een schoon toilet zit. Bedankt!’) 

Ja! Verbeter de wereld, begin bij jezelf: ik ga elke dag minstens één iemand complimenteren! 

Wat leuk dat je dit tot het einde hebt gelezen! Dat waardeer ik! πŸ’ƒπŸΌπŸ’ƒπŸΌπŸ’ƒπŸΌ

Leukerd!

Geef een reactie

