Lijstjes….zucht…

Dat mijn eerste echt blog over lijstjes moet gaan is eigenlijk een beetje triest. Noem het mutserig of sneu…ik leef er op in dagen als deze. Vlak voor de vakantie, laatste schooldagen van kind (ja, ik heb ook alarmen op mijn mobiel staan zodat ik, een kwartier voor einde schooltijd, weet dat ik moet opschieten om haar op te halen) en ja …je wilt natuurlijk én je huis schoon hebben (komt wel zo lekker thuis…en stel dat er iets is en de buuf met je sleutel onverwachts iets moet doen in je huis…waaaahhh), aan alles denken wat er in die koffers en tassen moet, is er genoeg voer voor Zachtje (wit klein zacht konijntje…niet zo vriendelijk aaibaar zacht konijntje…beetje jammer, maar dat terzijde), wat is het weer daar en dus welke schoenen kan ik meenemen…enzovoort enzovoort. Dus. Lijstje! Nou ben ik erg van het regelen als ik er goed voor zit. Manlief kan mij dingen vragen te regelen en dan doe ik dat niet meteen maar dat schrijf ik op mijn lijstje. En als ik er voor ga zitten dan werk ik het hele lijstje af binnen enkele uren en ik accepteer geen nee van welke overheidsinstantie dan ook. Liefst papieren lijstje maar ik begin nu te leren op dat op mijn mobiel te doen met een hele fijne App daarvoor. Toch blijft papier fijn, al was het maar omdat die van de ene broekzak naar de andere gaat en je het dan weer even ziet. Ik ben namelijk iemand die een stok achter de deur moet hebben. Discipline is mij vreemd zeg maar. In principe dan. Afijn, ik dwaal af.

Nu valt mijn lijstje een beetje in duigen. Want het meeste wat ik wilde doen heb ik net gedaan en van de rest ben ik afhankelijk van anderen. Ik heb namelijk al een week geen wasmachine. Geen droogtrommel. Geen afwasmachine. Geen keuken en geen bijkeuken. Tot zondag. Dan is de nieuwe vloer klaar en mogen we er weer op lopen. Ernstig is dat trouwens hoe je amper nog in je achtertuin komt als je via de voordeur moet en dat net een drempel teveel blijkt of zo…

Ik weet niet hoe het bij jullie is maar ik raak een beetje nerveus als ik een dag van te voren nog alles moet wassen. Maar en dus….voor het eerst in al die jaren vakanties naar verre landen heb ik vandaag zo’n dag waarbij ik mijn lijstje zover mogelijk heb afgewerkt maar dat lijstje is pas een dag oud. En dat is voor een controlefreak als mij raar. Irritant raar. Dus ik vergeet iets. Maar wat.

Zucht…Was ik maar eerder begonnen met mijn lijstje…

Lijstjes….zucht…

Geef een reactie

